dijous, 13 d’octubre del 2011

Conclusions

Personalment, aquest treball m’ha sorprès positivament. Primerament pensava que els orígens romans era una època que es trobava molt lluny, gairebé oblidada i que alhora, quedava ben poc dels orígens de l’oci actual i ha fet adonar-me que estava totalment equivocada, ja que tenim molts trets en comú amb la cultura romana.

Per una banda, en l’estructura dels edificis hem pogut comprovar que els d’avui en dia són còpies dels edificis romans, dins de la popularitat i el seu auge que tenen actualment com les places de toros, els balnearis i els teatres. Només  observem les pistes de la Fórmula 1 com l’espai que ha sofert més variacions perquè s’ha ampliat el seu recorregut. 

D’altra banda, sabem que el funcionament en general era molt similar; l’única diferència notable amb la qual m’he trobat i he analitzat són els tècniques emprats en l’àmbit de la Fórmula 1.
Tant en l’antiga Roma com avui, els amfiteatres i les corrides dels toros, eren espectacles on s’hi caracteritzava la mort i la sang i on l’humà i l’animal eren els protagonistes, juntament amb altres modalitats que englobaven els jocs de l’amfiteatre.
Quant al teatre actual, hem pogut comprovar que són ben poques les diferències que existeixen respecte al teatre romà. Aquest tipus de representacions conserven els mateixos mètodes quant a preparació de l’obra i el lloc que ocupa la música en aquesta, ja que, encara perduren fins els temps actuals. Alhora, puc afirmar que aquests tipus d’espectacles tenen un mateix fi que és el d’entretenir i ensenyar l’espectador mitjançant la interpretació d’un personatge qualsevol.
En l’anàlisi de les termes i els balnearis actuals, a pesar del meu empeny en trobar-hi diferències rellevants en aquest tipus d’oci, m’he adonat que són uns espais que conserven i utilitzen molts mètodes que s’empraven a l’imperi romà. Tant és així que, tot un conjunt d’elements com la utilització de les aigües, les seves aplicacions i el funcionament, entre d’altres, encara  es regeixen en el model romà.
En canvi, el circ és l’espectacle que comparat amb la Fórmula 1 és el que més diferències comparteixen. Tal i com he pogut comprovar durant l’anàlisi, concloc que aquesta manera d’oci ha estat influenciada pel pas del temps i l’evolució tecnològica que aquest ha estat sotmès, ja que, les tècniques tradicionals han estat substituïdes per d’altres més innovadores i, els mecanismes i la nova tecnologia s’han convertit en els protagonistes principals i fan possible que l’esport es dugui a terme.

Després de tot, aquest treball m’ha fet reflexionar sobre allò que els antics romans ens aportaren amb el seus espectacles en la nostra societat.
He arribat a la conclusió que la nostra manera d’oci es desenvolupa gràcies als seus orígens i que el fet que nosaltres puguem gaudir d’aquests espectacles, és gràcies a la cultura romana.  L’oci romà ha anat evolucionant i les dècades  han ocasionat  que s’hagi conservat trets característics  que s’han aplicat d’una manera idèntica als diferents espectacles i esports d’avui en dia i d’altres que han sofert més canvis. Alhora i per últim,  vull fer referència a una característica essencial i comuna que aquests espectacles, tant els romans com els del segle XXI han conservat durant tots aquests segles: l’únic fi de donar espectacle mitjançant l’entreteniment.
Així doncs, m’atreviria a dir que l’entreteniment no és l’únic àmbit del que la societat actual ha obtingut referències i influències romanes, ja que, els costums d’avui, també s’assimilen; la població actual igual que la romana acudeix als espectacles per passar estones d’esplai i per gaudir-ne. Un conjunt de factors que van ser i són molt rellevants i que reflecteix clarament que l’origen és el principi del tot i que la nostra societat és fidel als principis romans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada